היום שאחרי הקורונה – הדור הבא של עבודה מהבית

שנת 2020 הייתה השנה בה כל עובדי המשרדים היו צריכים "לגלות את האש" ומכורח הנסיבות גילו שארבע קירות עם מטבחון משותף הם לא תנאי הכרחי לעבודה יעילה.

אז מה היה לנו במשרדים שאהבנו לשנוא ואיך הם עברו לפורמט ביתי?

קולות רקע וזמזום חשמלי, איך אימצנו את השקט

אחד המאפיינים של עבודה משרדית הוא קולות הרקע הבלתי פוסקים.

בין אם זה קול הצחוק מהעמדה שלידנו או הצעקות של הבוס מהמשרד הסגור – חלל משרדי שמכיל יותר משני עובדים, בהכרח יפיק רעשים טורדניים שיפריעו לנו להתרכז בעבודה. ואם זה לא מספיק, מצטרפים לקקופוניה גם מכשירי חשמל שונים עם צלצולים וצפצופים וגורמים לכל החלל סביבנו להתמלא בסאונד ומידע שלפני עשור היה יכול להוציא אדם מדעתו.

המעבר למשרד הביתי ניקה לנו את תעלת האוזן מרעשים מיותרים או לפחות שם את הרעשים בשליטה שלנו, והחזיר אותנו לאיזון מחשבתי וריכוז יעיל. העובד שיושב במשרד הביתי (או על הספה בסלון…) כבר לא שומע את הדיבורים הבלתי פוסקים מהקולגות, וגם אם הוא כבר הפעיל את המדפסת, הדגמים החדשים שקטים להפליא, עם רק 52 dB בהדפסה, כך שאפילו הם לא יצליחו להוציא אותו מהריכוז. חשוב לדעת, שיש מגוון של מדפסות. ההבדל העיקרי הוא כמובן בין מדפסות הזרקת הדיו למדפסות הלייזר, כאשר נהוג לחשוב שלשימוש ביתי עדיף לרכוש מדפסת הזרקה. בכל מקרה, מבחינת מקום ורעש כדאי לדעת שלשני הסוגים יש היום גרסאות קומפקטיות, ורצוי להשוות בין הדגמים לפני הבחירה.

דיגיטל פה ודיגיטל שם

קשר בינאישי בין קולגות הוא דבר שיכול להרים או להפיל את מסלול הקריירה של איש או אישה. אם זה הפסקת קפה משותפת או שיחה קצרה ליד מכונת הצילום, אלה דברים שאין להם תחליף במעבר לדיגיטל.

תחושת הקידמה הטכנולוגית העתידנית שעטפה אותנו אולי נעמה לחלקנו, אבל לאנשים התקשורתיים והחברותיים שחיים בשביל אינטרקציה משרדית, הגבלות הריחוק החברתי במרחבים ציבוריים היוו ירידה בתנאי ההעסקה, ואין דרך לייצר לה תחליף כשעובדים מהבית. הצד החיובי, הוא שלפחות את הטכנולוגיה אנחנו יכולים להעתיק בעבודה מהבית. וככה, עם דגמי המדפסות האלחוטיות כמו מדפסת אלחוטית משולבת למסמכים שחור לבן – P2500W או מדפסת לייזר M6600NW עם אפשרות להדפסת מסמכים סרוקים ישירות ממכשיר הטלפון הנייד. ככה שבין אם אתם רק צריכים להדפיס טפסים, ובין אם אתם רוצים לסרוק מסמכים בצבע, תוכלו לעשות זאת מכל מקום בבית.

ציוד משרדי והיעדרו

נקודה שלא רבים שמים לב אליה, היא השימוש המאסיבי בציוד משרדי. דפי ממו, עטים, מרקרים ועוד, כל אלה נשארו מיותמים מאז שהחל הסגר. במקום כל הדברים האלה, העובדים מהבית יכולים להסתפק בסמארטפון ומדפסת. ניקח לדוגמא את מדפסת הלייזר האלחוטית M6800FDW, היא אמנם תופסת קצת יותר מקום, אבל מעבר להדפסה, היא מאפשרת גם סריקה ושליחת פקס, ונותנת מענה לכל משרד ביתי, מגדול ועד קטן.

יש המון דרכים להפוך את השגרה החדשה לנוחה ויעילה, ופתרונות הדפסה חכמים הם הדרך הפשוטה ביותר להשיג את זה.

Share