באיזה מדפסת כדאי לבחור: שחור לבן או צבעונית?

כלל האצבע הידוע אומר שהאמת מורכבת והחיים הם לא שחור ולבן. אם אתם עומדים לבחור במדפסת ביתית או משרדית, כדאי להיות מודעים היטב לצרכים השונים שלכם בבחירת מדפסת ולשאלה החשובה מכל: הדפסה בצבע או בשחור-לבן?

כמות ומהירות ההדפסה:

הדפסה בצבע היא פעולה שלרוב תארך זמן רב יותר. לעומת זאת הדפסה בשחור-לבן נחשבת למהירה הרבה יותר, וישנן חברות המציעות מדפסות שחור-לבן שיכולות להדפיס יותר מ-40 דפים בדקה. יכול מאוד להיות שראיתם מותג שמציע לכם מדפסת במחיר מוזל, אבל מדפיס רק 10 דפים בדקה. אם אתם חברה שבה זמן נמדד בכסף, פרמטר כמו מהירות ההדפסה חשוב שיהיה מרכזי עבורכם.

השימוש הצפוי:

אם אתם עסק בתחום העיצוב הגרפי שזקוק לתצוגה צבעונית ומרהיבה לעין, כנראה שבאמת אין לכם ברירה אלא לבחור במדפסת צבעונית. אבל אם אתם משתמשים במדפסת לצרכים ביתיים או משרדיים רגילים כמו הדפסת מסמכים, סביר להניח שמדפסת המדפיסה בשחור לבן תספיק לצרכים שלכם. מדפסת כזו מספקת את הפונקציות הבסיסיות שאתם זקוקים להם, ואין לכם סיבה אמיתית להעדיף מדפסת צבעונית על פני מדפסת בשחור לבן.

תקציב:

טווח המחירים הוא כמובן דינמי, אך באופן כללי העלות של מדפסת שחור-לבן נמוכה יותר ממדפסת צבעונית. חשוב גם לדעת מראש שהעלות העיקרית של מדפסת היא האחזקה השוטפת שבאה לידי ביטוי בהיבטים כמו מלאי הדפים והטונר. המחיר של מדפסת שחור-לבן מתחיל במאות שקלים בודדים, אבל ישנם כמובן גם דגמים מתקדמים יותר שהעלות שלהם יכולה להגיע אפילו לכמה אלפי שקלים.

פונקציות חשובות נוספות:

אולי תתפלאו לשמוע, אך לא לכל מכונות ההדפסה יש את אותן הפונקציות. למשל, לא בכל מכונה קיימת אפשרות להדפסה דו-צדדית, ולא תמיד תהיה לכם אפשרות להגדיל את המסמך או להקטין אותו. לכן, אם חשוב לכם שהמדפסת תבצע פעולות מסוימות, הגדירו זאת כחלק מהמפרט הטכני המבוקש.

בקרה על השימוש במדפסת:

מדפסות הן היום כלים חכמים המאפשרים דרגה גבוהה של שליטה וחיסכון. מדפסות רבות מאפשרות למשל להגדיר קוד משתמש אישי וכך לנטר את דפוסי השימוש במדפסת כדי ללמוד כיצד ניתן להפוך את ההדפסה לחסכונית יותר. הקוד האישי אף מאפשר לאבטח את השימוש במדפסת, כך שאם נשלחת עבודת הדפסה למכונה מרכזית, רק בעל הקוד יוכל להשלים את ההדפסה ולקבל לידיו את המסמכים המודפסים. היבט זה חשוב בעיקר עבור המשתמשים במדפסת לצרכים משרדיים.

חשוב לדעת, שמלבד פעולת ההדפסה, היום מדפסות ממלאות תפקידים רבים נוספים. כך למשל המדפסות שחור-לבן של חברת  Pantum (חברה בינלאומית שנכנסה לאחרונה לישראל) מציעות גם פונקציות של סריקה, שליחת פקסים וצילום ואפילו חיבור ל-wi-fi כך שתוכלו להשתמש בהן אפילו מחדר אחר. כך הלקוח נהנה גם ממדפסת בעלות נמוכה ומהירות הדפסה גבוהה לצד טכנולוגיה מתקדמת שהופכת את השימוש בה להרבה יותר נוח.

Share