למה כדאי מדפסת לייזר?

כיצד לבחור מדפסת מומלצת למשרד הביתי שלכם?

מקובל שכל עסק בייתי כגדול תהיה מדפסת כלשהי לצורך הפקת תיעוד חשבונאי, כללי או מכל סיבה אחרת, הדפסת תיעוד משלוחים, חשבוניות עסקה, קבלות ומסמכים עסקיים אחרים הינם המסמכים העיקריים ולמרות המגמה לתיעוד הדיגיטלי היום – הם עדיין השיטה העיקרית לעבודה השוטפת בעסקים הקטנים והביתיים. בנוסף לאלה קיימים מסמכים נוספים כמו הצעות מחיר ועוד כיוצא באלה מסמכים שהם חלק מהפעילות הנדרשת. וכולם מושפעים חוץ מדרישת החוק גם מטבע האדם לאחוז נייר ולקרוא אותו.

אבל השאלה שצריכה להישאל היא באיזו מדפסת או טכנולוגיה כדאי לבחור לייזר או דיו

התשובה אינה חד-משמעית אבל בהחלט מושפעת מהצורך וכמות ההדפסות הנדרשת וכמו כן מעמידות המסמך לאורך זמן.

מרבית העסקים בוחרים במדפסת בטכנולוגיית לייזר ומייד ננסה להבין למה.

אז למה לבחור במדפסת בטכנולוגיית לייזר?

בתחרות הזו לרוב אין תשובה חד משמעית – והיא יותר תלויה כפי שנלמד בדרישה או בצורך העסקי/ביתי אמנם הפיתוי שבמחיר הראשוני הנמוך לטכנולוגיית דיו מאוד מפתה אבל בחישוב בסיסי נדרש לבדוק לא רק מחיר ראשוני של רכישה אלא עלויות לאורך זמן (TCO)

כיון שהמחיר ההתחלתי של מדפסת הדיו נמוך יחסית לזה של אחותה – מדפסת הלייזר. ואולם הפער מצטמצם במהירות ככל שגדלה כמות ההדפסות. המחיר לעמוד מודפס באמצעות לייזר נמוך בהרבה מעמוד שהודפס באמצעות טכנולוגיית דיו. בנוסף לכך, כמות התקלות האפסית במדפסת הלייזר הופכת אותה להרבה יותר אטרקטיבית. כיון שלמדפסות המשוכללות של היום יש בדרך כלל מספר פונקציות – מדפסת, סורק ומכשיר פקס, כל תקלה בה עלולה להשבית או להאט מאד את עבודת המשרד. פועל יוצא מכך הוא כמובן שמטכנולוגיית הלייזר תהנה מעלויות אחזקה זולות הרבה יותר ושלאורך הזמן החיסכון יצטבר לסכומים משמעותיים.

מהירות הדפסה ותפקוד יעיל

אחד היתרונות הברורים של מדפסת לייזר על פני מדפסות דיו היא מהירות ההדפסה אחידה ללא קשר לכיסוי כל הנייר. מרגע שהחלקים הרלוונטיים הגיעו לטמפרטורה עבודה, ההדפסה תתבצע בקצב אחיד ומהיר. למעשה, במשרדים רבים מדפסת אחת עם חיבור רשת משמשת מספר משתמשים לכל הפונקציות וביעילות רבה.

בנוסף טכנולוגיית הלייזר מצטיינת בהדפסה חדה ללא קשר לסוג הנייר ועמידות המסמכים לדהייה לאורך זמן, מה שמבטיח מסמכים חדים וברורים שיוכלו לשרת את הלקוח לאורך זמן ללא איבוד מידע.

Share